tentang sesuatu

about anything

Adakah aku hanya boneka?

with 3 comments

“Adakah aku, hanya boneka?

Yang sering engkau mainkan,

Yang dikawal oleh jari jari mu.”

 

Aku mengambil secebis dari “Lagu Untukmu” untuk  menerangkan tentang sesuatu yang sedang berlaku pada housemate aku. Memang kesian dia. Aku tak sangka dia dijadikan” Boneka”.

Lalu, Housemate aku berkata,

“Ku punya hati dan perasaan,

pernahkah engkau fikirkan,

cukup, cukuplah, oh cukuplah”

 

Sesungguhnya aku amat terkejut mendengar ceritera daripada housemate ku, yang aku boleh simpulkan dengan “Lagu Untukmu”. No wonder lagu ni boleh menang Juara Lagu ke-23. Memang mencerminkan kehidupan yang mungkin dan selalu berlaku pada orang biasa.

Kawan aku pun cakap. “Dah 3 tahun, rupa rupanya aku hanyalah Boneka”

Written by dr.jabbar

February 18, 2009 at 8:44 am

Posted in kehidupan seharian

3 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Meet Uncle Hussein – Lagu Untuk Mu

    d3lia5

    February 18, 2009 at 10:00 am

  2. i dont know why i make a fast reply about the song title and the artist.. think myself already blur this morning..

    d3lia5

    February 18, 2009 at 10:03 am

  3. haha, blur early in the morning is quite okay, especially after just getting up from the bed!

    anyway i just felt that part of the song exactly the same thing as what happened to my housemate.

    abduljabbar

    February 18, 2009 at 12:29 pm


Leave a comment